Kamera Sony FX3 Sony FX3 ILME-FX3
Nowy poziom filmowej swobody
Kamera Cinema Line Sony FX3 urzeczywistni wizje twórczych pasjonatów. Poza filmową ekspresją uwydatnia ją bezusterkowe działanie i prosta obsługa — czyli skrupulatnie to, czego potrzebują dzisiejsi twórcy. Dzięki minimalnym rozmiarom i wadze kamera jest ergonomiczna i komfortowa w noszeniu.
Pełnoklatkowa jakość przy słabym świetle
nowoczesne techniki przechwytywania światła w pełnoklatkowym przetworniku kamery FX3 pozwalają uzyskać wyraźny obraz choćby w słabym świetle. Charakterystyczny zakres czułości ISO, wynoszący przy filmowaniu 80–102 400, można rozszerzyć do 409 600.
duży zakres dynamiki, większa ekspresja
Kamera FX3 ma wyjątkowy, ponad 15-stopniowy1 zakres dynamiki, umożliwiający rejestrację obrazu rano, w południe i wieczorem, we wnętrzach i plenerach. Utrwala każdy niuans i gwarantuje unikatową swobodę korygowania barw w obrazie filmowym.
Kreatywność i efekty bokeh na miarę pełnej klatki
Nagrywaj filmy w kinowej rozdzielczości 4K z małą głębią ostrości, nieprzeciętnym wynikiem bokeh i swobodą kształtowania obrazu, jaką daje pełnoklatkowa matryca.
S-Cinetone™ — kolorystyka jak w kinie
Przy standardowych ustawieniach kamery FX3 obraz jest utrwalany z wykorzystaniem wyglądu S-Cinetone, wprowadzonego po raz pierwszy w uwielbianym kamkorderze Sony FX9. Wygląd ten został starannie dopasowany do wymogów twórców, by zapewnić bogate odcienie i naturalne odcienie skóry. Nagrania S-Cinetone można łączyć bez korekt z materiałem z innych kamer Cinema Line.
Materiał 4K 120 kl./s2 z doskonale ostrą każdą klatką
Dzięki starannemu systemowi AF i prędkiemu odczytowi matrycy kamera FX3 rejestruje szczegółowy obraz 4K nawet przy obszernej liczbie klatek na sekundę. W trybie zwolnionego i przyspieszonego tempa (S&Q) użytkownik ma całkowitą kontrolę nad klatkażem i może nagrywać ładne ujęcia ruchu do odtworzenia w nawet pięciokrotnie zwolnionym tempie (w formacie 24p).
10-bitowy obraz S-Log3 i HDR — płynne przejścia tonalne
Krzywa gamma S-Log3 i przestrzeń barw S-Gamut3.Cine zapewniają wysoką jakość reprodukcji kolorów w szerokim zakresie dynamiki. Takie nagrania łatwo jest scalić w postprodukcji z materiałem filmowym z innych kamer Cinema Line. Profil obrazu HDR HLG (Hybrid Log-Gamma) pozwala nagrywać obraz HDR do bezpośredniego wyświetlenia na zgodnym telewizorze.
Reprodukcja 16-bitowego materiału RAW poprzez port HDMI
Gdy wymagana jest elastyczność w postprodukcji, można nagrać 16-bitowy obraz RAW3 na zgodny rejestrator zewnętrzny podłączony poprzez HDMI. Kamera będzie równolegle zapisywać materiał XAVC HS 4K, XAVC S 4K lub XAVC S-I 4K i pliki proxy. Film RAW ma rozdzielczość 4264 × 2408 [16:9] — wyższą aniżeli w standardzie DCI 4K4.
Dzięki skrupulatnemu systemowi AF i prędkiemu odczytowi matrycy kamera FX3 rejestruje szczegółowy obraz 4K choćby przy wielkiej liczbie klatek na sekundę. W trybie zwolnionego i przyspieszonego tempa (S&Q) użytkownik ma pełną kontrolę nad klatkażem i może nagrywać atrakcyjne ujęcia ruchu do odtworzenia w choćby pięciokrotnie zwolnionym tempie (w formacie 24p).
bogactwo szczegółów i realistyczne barwy
Kamera FX3 pozwala na wewnętrzny zapis materiału 4K z 10-bitową kwantyzacją i próbkowaniem koloru 4:2:2 przy użyciu kompresji All-Intra lub Long GOP. Umożliwia to jeszcze dalej idącą korektę kolorystyki z zachowaniem naturalnego wyglądu przejść tonalnych.
bezawaryjny, szczególnie staranny system AF
Pokrywający rozległy obszar system AF z funkcją inteligentnego śledzenia wykorzystuje wykrywanie fazy w płaszczyźnie ogniskowej do jednostajnego śledzenia obiektu w niemal całym kadrze5. System Fast Hybrid AF działa skrupulatnie choćby przy drobnej głębi ostrości i filmowaniu w formacie 4K (QFHD)2 120p.
nowoczesny system AF śledzący ostrość
Funkcje śledzenia bezbłędnie utrzymują ostrość na obiekcie, pozwalając skoncentrować się na kombinacji. System Real-time Eye AF skrupulatnie ustawia ostrość na twarz i oczy, a algorytmy Sony rozpoznające obiekty z użyciem SI umożliwiają śledzenie w czasie rzeczywistym.
Płynne przejścia i ostrość od dotknięcia
Kamera FX3 ma 7 ustawień prędkości przejścia AF przy przenoszeniu ostrości. 5 ustawień czułości zmiany obiektu AF pozwala określić, na ile z łatwością system AF będzie przełączał ostrość na inny obiekt albo utrzymywał ją na obecnym. Aby wybrać obiekt, na który ma być nastawiana ostrość, starczy go dotknąć na ekranie LCD.
nowoczesne obiektywy z mocowaniem typu E do filmowania
Obiektywy Sony z mocowaniem typu E łączą produktywnie, płynnie działający autofokus z idealnymi parametrami optycznymi i funkcjonalnością w ambitnych projektach filmowych. Nieszablonowa technika liniowego napędu w tych obiektywach rozszerza płynność i dokładność systemu AF w twórczych przedsięwzięciach.
praktyczność, mobilność i pokaźny potencjał
drobna, lekka kamera FX3 powstała z myślą o mobilności. Jej odłączany uchwyt i otwory do bezpośredniego montażu akcesoriów pozwalają szybko rozpocząć pracę, bez problemu nakręcić materiał i skutecznie spakować sprzęt. Korpus i pokrywy są wytworzone z lekkiego stopu magnezu, rozszerzającego bezawaryjność i wytrzymałość w nieprzystępnych warunkach pracy.
Odłączany uchwyt XLR
Stopka Multi Interface (MI) kamery umożliwia zamontowanie uchwytu z adapterem XLR i dwoma pełnowymiarowymi gniazdami XLR. Uchwyt ten usprawnia pracę w niełatwych warunkach, na przykład filmowanie z nieznacznej wysokości.
Wewnętrzny system stabilizacji obrazu
zastosowany w korpus, 5-osiowy optyczny stabilizator obrazu z trybem Active Mode678 wzmacnia efekt stabilizacji przy filmowaniu. Żeby zapobiec pogorszeniu obrazu, detektor żyroskopowy precyzyjnie mierzy drgania i kompensuje je technikami optycznymi. Pozwala na to uzyskanie jednostajnego filmu 4K przy filmowaniu z ręki bez gimbala, nawet podczas chodzenia.
Zdjęcie przedstawiające edycję w programie komputerowym Catalyst
Stabilizacja obrazu i prostsza edycja w programach Catalyst
wbudowany w kamerę żyroskop rejestruje informacje o drganiach w trakcie filmowania z ręki, umożliwiając stabilizację obrazu na etapie postprodukcji. Programy komputerowe Sony Catalyst Browse / Catalyst Prepare9 pozwalają nawet bilansować poziom automatycznej kompensacji drgań i niezbędnego przycięcia obrazu. Wydajnie wykorzystujądane o obrocie kamery.
Lampki kontrolne z przodu i z tyłu
Z przodu i z tyłu kamery FX3 znajdują się lampki kontrolne (tally) do sprawdzania, czy trwa nagrywanie. Są one wyraźnie widoczne jednocześnie dla operatora, jak i osoby przed kamerą.
Otwierany na bok dotykowy ekran LCD
Otwierany na bok 3,0-calowy ekran dotykowy LCD (1,44 mln pikseli) można ustawiać na różnorodne sposoby, na przykład żeby uzyskać udoskonaloną widoczność obrazu, gdy kamera jest zamontowana w gimbalu. Panel dotykowy pozwalaintuicyjnie wybierać z menu przeróżne ustawienia kamery.
Funkcje potrzebne do pracy w pojedynkę
Sześć dostosowywanych przycisków i główne komponenty sterujące można obsługiwać jedną ręką, by drugą podtrzymywać korpus albo obsługiwać obiektyw. Pracę upraszczają także gwintowane otwory na korpusie i uchwycie. Zezwalają na one bezpośrednie podłączanie akcesoriów.
Ciągłe nagrywanie w formacie 4K/60p
zastosowany w kamerze FX3 pionierski system rozpraszania ciepła zezwala na ciągłe nagrywanie w formacie 4K/60p. Wydajność chłodzenia podczas długich ujęć adekwatnie umieszczony radiator, adekwatny przepływ powietrza i cichy wentylator.
Adapter XLR i wejście cyfrowe gwarantujące wysoką jakość dźwięku
Oprócz zaimplementowanego mikrofonu kamera ma pełnowymiarowe złącza XLR na uchwycie i cyfrowe łącze audio w stopce Multi Interface (MI), można więc podłączać do niej zewnętrzne mikrofony fachowe. Do wyboru są trzy formaty nagrywania, w tym 4 kanały / 24 bity. Cyfrowy dźwięk można nagrywać choćby po zdemontowaniu uchwytu — starczy podłączyć mikrofon cyfrowy, na przykład ECM-B1M.
Dwa gniazda na szybkie nośniki danych
Kamera współpracuje jednocześnie z kartami CFexpress rodzaju A — zaprojektowanymi do zapisu obrazu o szerokiej przepływności w nowoczesnych produkcjach filmowych — jak i standardowymi kartami SDXC UHS-I i UHS-II. Dwa identyczne gniazda na nośniki pozwalają na nagrywanie równoległe i naprzemienne.
Zdalne sterowanie i transmisja przez sieć
Łączność sieciowa — bezprzewodowa Wi-Fi® albo przewodowa poprzez złącze USB Type-C — pozwala na zdalną obsługę ze smartfonów i tabletów parowanych z użyciem NFC lub ręcznie. Do zdalnego sterowania można użyć komputera z programem Sony Imaging Edge Desktop™ lub urządzenia przenośnego z aplikacją Imaging Edge Mobile™. Zapisane pliki ze zdjęciami i filmami można przesyłać prędkim łączem FTP.
Zdalny podgląd, zdjęcia i streaming
Aby ułatwić sobie pracę w skomplikowanych warunkach, można zdalnie sterować kamerą przy użyciu podłączonego przewodowo lub bezprzewodowo komputera lub aplikacji mobilnej Imaging Edge Mobile. Program Imaging Edge Webcam™ gwarantuje natomiast wysoką jakość połączeń video.